top of page

Algemene voorwaarden en herroepingsrecht

1. Identiteit van de ondernemer
So Smooth

Heuvelstraat 66

3390 Tielt-Winge

Telefoonnummer: 0032 (0)494 27 67 17 

Ondernemingsnummer: BE1013.916.056

E-mail: info@so-smooth.be

Contactpersoon: Karen Brondsema

 

2. Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van So Smooth en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen So Smooth en de consument of cliënt.

3. Het aanbod
a) Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden So Smooth niet;

b) Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

c) Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.

d) Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

- de prijs (alle prijzen zijn in euro en inclusief BTW, de prijzen kunnen zonder voorafgaande mededeling worden gewijzigd)

- de eventuele kosten van aflevering;

- de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;

- de wijze van betaling en aflevering.

4. Afspraken

Bij het maken van een afspraak ga je automatisch akkoord met de algemene voorwaarden.


Afspraken kunnen gemaakt worden via de online agenda, via sms/ whatsapp of in de salon.
Gelieve tijdig op je afspraak te verschijnen. Op deze manier verloopt de planning vlot en kan iedereen gebruik maken van de tijd die voor hem/haar gereserveerd is. Ga je toch later zijn, gelieve mij dan te verwittigen via telefoon of sms.
Indien je later bent, ben ik genoodzaakt jouw behandeling in te korten, dit uit respect voor de volgende klant.

Van zodra je 15 minuten te laat bent, wordt de behandeling geannuleerd omdat ik dan geen kwalitatieve behandeling meer kan uitvoeren.
Er wordt 50% van de geboekte behandeling in rekening gebracht.
Een nieuwe afspraak kan dan direct ingepland worden uiteraard.

Een afspraak annuleren of verplaatsen kan kosteloos indien je uiterlijk 24u voor aanvang van de behandeling verwittigt.
Dit kan enkel telefonisch via whatsapp of per sms (0494 27 67 17).
Boekingen of annulaties via e-mail of social media worden NIET aanvaard want deze worden niet altijd onmiddellijk gelezen.

- Tot 24 uren voor de afspraak = geen kosten
- Tussen 12 en 24 uren voor de afspraak = helft van de behandeling
- Tot 12 uren voor de afspraak = volledige behandeling
- Niet opdagen zonder te verwittigen = volledige behandeling

Heb je de nodige voorbereiding niet getroffen voor jouw laserbehandeling en dien ik de te behandelen zone nog volledig te scheren, dan wordt hiervoor een extra kost in rekening gebracht. 


Waarom een vergoeding bij het niet komen opdagen, laattijdige afzegging of verzetten?
Wanneer je een afspraak maakt met mij wordt er speciaal voor jou tijd gereserveerd in de agenda. De tijd die jij reserveert is vervolgens een tijdsblok waar ik geen andere klant kan inplannen.
Ik realiseer me dat er veel dingen zijn die in het dagelijkse leven van mensen kunnen voorkomen maar wanneer je niet komt opdagen of laattijdig annuleert ben ik niet meer in de mogelijkheid om jouw plaats in te vullen en verlies ik zo tijd en inkomsten.
Vanuit professioneel standpunt ben ik dan ook genoodzaakt om een laattijdige annulatie of het niet komen opdagen te laten vergoeden.
De factuur zal je per mail ontvangen en betaling dient te gebeuren binnen de 7 dagen na factuurdatum
Bij overschrijding van deze termijn ben ik genoodzaakt een administratieve kost in rekening te brengen. Deze bedraagt €10,00 per herinnering.

5. Betaling

So Smooth vermeldt alle prijzen inclusief BTW. 

Prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigingen. 

De betaling voor de behandeling dient direct na de behandeling plaats te vinden.

Betalen kan cash of met de bancontact of bank applicatie op je smartphone.


6. Leeftijd

So Smooth voert geen behandeling uit bij personen jonger dan 18 jaar.


7. Hygiëne
Wij gaan zorgvuldig om met hygiëne en verwachten van jou hetzelfde.
Wij kunnen ten allen tijde een klant of behandeling weigeren.
Rookpauzes zijn tijdens de behandeling niet toegestaan.
Je krijgt deskundig advies van mij en ik verwijs je eventueel door naar uw huisarts.


8. Gezelschap
Cliënten wordt verzocht het liefst geen gezelschap mee te nemen naar de salon (volwassenen, kinderen of dieren).
Ik beschik over een beperkte ruimte en en ik wil een optimale service bieden tijdens mijn behandelingen.


9. Geheimhouding
So Smooth is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling.
Informatie geldt als vertrouwelijk indien de cliënt dit mededeelt of dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
De geheimhouding vervalt indien, op grond van wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, So Smooth verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.


10. Schade en diefstal
So Smooth heeft het recht om van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt.
Dit geldt ook voor schade aan het bedrijfspand en/ of de ruimte waar de salon is gevestigd.
Diefstal wordt altijd gemeld bij de politie!
So Smooth is niet verantwoordelijk voor verlies of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt meebrengt naar de salon.
So Smooth is ook niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen en/of beschadigingen op de parking voor of aan de salon.
So Smooth is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat ‘So Smooth’ is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijnen gebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.

11. Cadeaukaarten
Cadeaukaarten zijn niet inwisselbaar voor geld en hebben een geldigheidsdatum van 1 jaar.

12. De overeenkomst
a) De consument kan bij So Smooth een bestelling plaatsen via de website www.so-smooth.be Telefonische bestellingen of bestellingen per mail zijn mogelijk doch enkel op voorwaarde dat deze schriftelijk worden bevestigd.

b) Een bestelling wordt vervolgens uitsluitend door So Smooth in behandeling genomen, indien de consument alle gevraagde informatie correct en compleet heeft bezorgd.

c) De overeenkomst komt tot stand nadat So Smooth de bestelling van consument heeft aanvaard (welke aanvaarding blijkt uit automatische bevestigingsmail), de bestelling door de consument is en door So Smooth is verzonden.

d) So Smooth heeft in geval van overmacht het recht om, naar eigen keuze, de uitvoering van de bestelling op te schorten, dan wel de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, door dit schriftelijk aan de consument mee te delen en zonder dat So Smooth gehouden is tot enige schadevergoeding.

 

13. Herroepingsrecht bij levering van producten
a) De consument heeft de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst beantwoorden.

b) Indien dit niet het geval is, heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende veertien (14) dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.

c) Om gebruik te maken van het herroepingsrecht neemt de consument contact op met So Smooth via info@so-smooth.be. De klant krijgt dan het volledige orderbedrag exclusief verzendkosten gecrediteerd 14 dagen na aanmelding van de retour mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Alle kosten verbonden aan het retourneren zijn ten laste van de consument.

c) Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. De consument verbindt zich ertoe de verpakking niet te verbreken. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan So Smooth retourneren. Alle kosten verbonden aan het retourneren zijn ten laste van de consument en zullen op eigen risico geretourneerd worden. Aangeraden wordt om de retour dan ook te doen met een verzend maatschappij met track & trace. Wanneer een artikel beschadigd is, behoudt So Smooth zich het recht de schade in rekening te brengen aan de hand van een waardevermindering bij de terugbetaling, zorg er dus voor dat het product goed verpakt is wanneer je dit retour stuurt.

d) Het herroepingsrecht geldt niet voor:

- dienstenovereenkomsten;

- (verzegelde) producten die om gezondheids- of hygiënische redenen niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

- goederen of diensten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden, bijvoorbeeld i.v.m. hygiëne of die snel kunnen bederven of verouderen.

 

14. De prijs
a) Indien de prijzen voor de aangeboden producten stijgen in de periode tussen de bestelling en de uitvoering daarvan, is de consument gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden binnen tien (10) dagen na mededeling van de prijsverhoging door So Smooth.

b) De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn in Euro (Kleine onderneming onderworpen aan de vrijstellingsregeling van belasting. BTW niet toepasselijk).

 

15. Klachtenregeling
a) Klachten betreffende de geleverde goederen kunnen niet aanvaard worden tenzij schriftelijk bekendgemaakt aan So Smooth binnen de zeven (7) dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.

b) De bij So Smooth ingediende klachten worden binnen een termijn van veertien (14) dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst, beantwoord.

 

16. Veiligheid en Privacy
a) Indien de consument producten koopt van So Smooth, mag So Smooth de consument informeren over eigen, gelijksoortige producten en diensten, per post, telefoon of email. Indien de consument geen e-mails van So Smooth meer wenst te ontvangen, kan een e-mail worden gestuurd naar info@so-smooth.be.

b) Op de bestellingen en de daaruit voortvloeiende overeenkomsten en op alle andere (rechts)handelingen is de veiligheid en Privacy Policy van So Smooth van toepassing:

 

Privacy Policy
So Smooth respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met uw toestemming.

So Smooth zal uw gegevens nooit aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling. Onze werknemers en door ons ingeschakelde derden zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren.

 

1. Toepasselijk recht en bevoegde rechter
a) Op alle rechten, verplichtingen, aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten is uitsluitend het Belgisch recht van toepassing.

b) Alle geschillen tussen partijen zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter in Vlaams-Brabant.

c) Wanneer de klant een natuurlijk of rechtspersoon is die de producten of diensten uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden verwerft of gebruikt, worden alle betwistingen voortvloeiend uit onderhavige overeenkomst beslecht voor de rechtbank van de woonplaats van de consument. In alle andere gevallen kunnen zij enkel beslecht worden door de rechtbank van het gerechtelijk arrondissement van de verkoper. Dit geldt eveneens wanneer wissels worden getrokken op klant.

 

2. Aansprakelijkheid

a) So Smooth zal nooit aansprakelijk gesteld kunnen worden ingeval van schade die voortvloeit uit een verkeerd gebruik en/of bewaring van de producten en/of diensten. Hetzelfde geldt indien de klant of een derde de producten en/of diensten op een of andere wijze bewerkt en/of gewijzigd heeft.

b) De aansprakelijkheid van So Smooth zal sowieso, ongeacht de grondslag, steeds beperkt zijn tot het factuurbedrag voor de desbetreffende bestelling, hetgeen de klant uitdrukkelijk aanvaardt. So Smooth kan dan ook nooit aansprakelijk gesteld worden voor algemene of bijzondere onrechtstreekse schade noch voor enige vervolgschade, van welke aard ook, door de klant of door enige derde geleden.

 

3. Klachten

a) Alle klachten betreffende de diensten en/ of facturen van So Smooth dienen schriftelijk, op gemotiveerde wijze, binnen de zeven (7) werkdagen volgend op de factuurdatum en per aangetekend schrijven aan So Smooth ter kennis te worden gebracht, op straffe van niet ontvankelijkheid. 

b) Geen enkele reden, zoals bijvoorbeeld het indienen van een klacht, bevrijdt de consument van zijn of haar betalingsverplichtingen. Indien zou blijken dat de klacht van de consument gegrond was, zal het desgevallend teveel betaalde bedrag terugbetaald worden als enige vergoeding.

bottom of page